Autoturismele electrice (hibride plugin), precum şi cele full hybrid, ajung să deţină, după primele cinci luni ale anului, o cotă de piaţă de 19,9%, care depăşeşte cu 4,9% şi 2.329 unităţi cota deţinută de motoarele diesel.
„Ca şi în anul 2021, când, deşi s-a înregistrat o scădere a achiziţiilor de autoturisme în general, cele ‘verzi’ au performat, în anul 2022, achiziţiile din această categorie s-au dublat (+135,8%) comparativ cu perioda similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creşterea importantă a autoturismelor 100% Electrice (+513,6%) şi a celor plug-in hybrid (+145%).” informează TVR, citând un comunicat al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
În intervalul ianuarie-mai 2022, primele 5 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt Dacia Spring, cu 1.884 unităţi, model lansat în 2021, Tesla Model 3, 257 unităţi, cu o creştere de 19 ori faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, Hyundai Kona cu 206 unităţi, în creştere cu 663,0%, Volkswagen e-UP! cu 128 unităţi, în creştere cu 13,3% şi Renault Zoe cu 124 unităţi, în creştere cu 158,3%.
În ceea ce priveşte autoturismele Plug-in, top 5 modele este condus de Ford Kuga, cu 140 unităţi, +191,7%, urmată de Mercedes Benz GLE cu 126 unităţi, +186,4%, Hyundai Tucson cu 105 unităţi, Mercedes Benz GLC cu 95 unităţi, în creştere cu 86,3% şi Renault Captur cu 92 unităţi, în creştere cu 31,4%.
Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 Toyota Corolla cu 903 unităţi, în creştere cu 27,7% faţă de 2021, urmată de Toyota C-HR cu 765 unităţi şi 14,7% creştere, apoi Toyota RAV4 cu 541 unităţi, în creştere cu 14,4%.
Foto: Pixabay