Volvo Trucks continuă să introducă noi servicii pentru încărcarea camioanelor electrice. Cel mai recent – Charging Management – este un serviciu care permite încărcarea eficientă la sediul companiei de transport.
Noul serviciu Volvo Trucks, denumit Charging Management, permite companiilor de transport să administreze eficient încărcarea camioanelor lor electrice la sediul propriu. Serviciul contribuie la creșterea productivității și a disponibilității, prin asigurarea faptului că vehiculele din flotă sunt încărcate suficient pentru operațiunile planificate și prin reducerea numărului de încărcări neplanificate.
Pe platformă, transportatorul poate crea diverse planuri de încărcare, care stabilesc când anume ar trebui să înceapă încărcarea vehiculului pentru a atinge nivelul maxim. Deviațiile de la acest plan sunt notificate șoferului, pentru a evita un nivel scăzut al bateriei. Serviciul oferă o imagine de ansamblu a procesului de încărcare pentru camioanele electrice, arătând nivelurile bateriilor și statusul de încărcare. Sunt disponibile rapoarte detaliate privind sesiunile de încărcare ale vehiculelor, precum și despre situația stațiilor de încărcare.
„Încărcarea este un aspect esențial în operarea unui camion electric. Ca firmă de transport, vrei să te asiguri că vehiculele tale sunt încărcate și pregătite, atunci când este timpul pentru o nouă livrare. Monitorizarea procesului de încărcare este, de asemenea, importantă, pentru a putea depista deviațiile. Acest serviciu vine în sprijinul operatorilor de transport oferind suport pentru toate aceste cerințe,” spune Johan Östberg, responsabil servicii pentru Electromobilitate la Volvo Trucks.
Serviciul Volvo Open Charge oferă încărcare publică facilă în trei pași: găsește, programează, încarcă
Anul trecut, Volvo Trucks a lansat Volvo Open Charge, un serviciu conceput să facă încărcarea pe drum mai predictibilă și mai fiabilă. Volvo Open Charge îi asistă pe transportatori în a găsi și a accesa stații publice de încărcare. Este posibilă plata pentru încărcare prin intermediul echipamentului de la stațiile cu care Volvo a încheiat un parteneriat.
În viitorul apropiat, va fi posibilă programarea timpului de încărcare prin intermediul acestui instrument, ceea ce le va permite transportatorilor să-și optimizeze planificarea încărcărilor. Serviciul Volvo Open Charge a fost lansat în Suedia și Țările de Jos, iar alte țări din Europa și din alte regiuni ale lumii vor urma, în curând.
Charging Management și Volvo Open Charge sunt servicii care fac parte din Volvo Connect, interfața Volvo Trucks pentru servicii digitale, disponibilă pentru clienții săi.
Volvo Trucks va lansa un camion electric cu o autonomie de 600 de kilometri
Grupul suedez Volvo va lansa totodată o versiune cu autonomie extinsă a camionului său electric FH Electric, capabil să parcurgă o distanţă de până la 600 de kilometri la o singură încărcare, a anunţat marţi divizia de camioane a grupului suedez, potrivit Reuters și Agerpres.
Noul model de camion electric, care ar urma să apară pe piaţă în a doua jumătate a anului 2025, se adresează clienţilor care au nevoie să transporte marfă pe distanţe lungi prin maximizarea spaţiului ocupat de baterii şi îmbunătăţirea performanţelor sistemului software al camionului.
Volvo Trucks, lider mondial pe piaţa camioanelor electrice, a precizat că va utiliza o nouă tehnologie care combină motorul, cutia de viteze şi puntea motoare într-o singură unitate, ceea ce creşte capacitatea bateriei.
Directorul de calitate de la Volvo Trucks, Jan Hjelmgren, a declarat că firma a decis să îşi majoreze investiţiile verzi, dar noile decizii din partea factorului politic vor fi cruciale pentru adoptarea pe scară largă a vehiculelor fără emisii.
Piaţa de camioane grele din Europa este aşteptată să încetinească în acest an, după trei ani de cerere crescută, care anul trecut au generat cele mai mari livrări din ultimii 15 ani. În paralel, vehiculele electrice pe baterie pierd teren în Europa din cauza lipsei de consecvenţă a politicilor verzi şi a subvenţiilor insuficiente.
La finele lui 2023, camioanele electrice erau semnificativ mai scumpe decât cele cu motoare pe motorină, preţurile variind între 250.000 şi 400.000 de euro.
Luna trecută, Volvo a anunţat că a ales oraşul Monterrey din Mexic drept locaţie pentru noua sa uzină de camioane, în valoare de 700 milioane de dolari, din America de Nord, care ar urma să înceapă producţia în 2026. Hjelmgren a spus că uzina de la Monterrey va juca un rol crucial în susţinerea strategiei de creştere a Volvo Trucks în America de Nord, prin furnizarea capacităţilor industriale necesare pentru a răspunde la cererea crescută.