- Camioanele Volvo alimentate cu hidrogen vor avea o autonomie operațională comparabilă cu cea a multor camioane diesel, în funcție de tipul de transport
- Motoarele cu combustie de hidrogen vor emite, de asemenea, niveluri foarte scăzute de oxizi de azot și particule
- Hidrogenul poate fi utilizat și pentru alimentarea camioanelor electrice cu celule de combustibil, în cazul cărora electricitatea este produsă la bordul camionului. Camioanele cu celule de combustibil nu generează niciun fel de emisii de eșapament, ci numai vapori de apă
Volvo Trucks va începe în 2026 testele pe șosea cu camioane care utilizează hidrogenul în motoarele cu combustie, lansarea comercială fiind planificată către sfârșitul acestui deceniu.
Camioanele propulsate cu hidrogen „verde” reprezintă un pas semnificativ pentru Volvo către atingerea obiectivului de net-zero emisii și sprijinirea clienților pentru a-și atinge țintele de decarbonizare.
Camioanele cu motoare cu combustie alimentate cu hidrogen vor completa oferta de camioane Volvo alimentate cu combustibili alternativi, cum ar fi camioanele electrice pe baterii, cu celule de combustibil sau care funcționează cu combustibili regenerabili, precum biogazul și HVO (ulei vegetal hidrogenat).
„Camioanele care păstrează motorul cu combustie internă, dar funcționează pe hidrogen vor avea aceleași performanțe și fiabilitate ca și camioanele noastre diesel, dar cu beneficiul suplimentar al emisiilor potențiale net-zero de CO2, pe intreg ciclul, de la producție la roată (well to wheel). Ele vor fi o completare valoroasă a camioanelor noastre electrice pe baterii, care sunt, deja, pe piață de câțiva ani,” spune Jan Hjelmgren, director pentru Management de Produs și Calitate, Volvo Trucks. „Este clar că sunt necesare diferite tipuri de tehnologie pentru decarbonizarea transporturilor de categorie grea. Ca producător global de camioane, trebuie să ne sprijinim clienții, prin a le oferi o varietate de soluții de decarbonizare, iar aceștia să-și aleagă alternativa în funcție de misiunea lor de transport, de infrastructura disponibilă și de prețurile energiei «verzi»”.
Camioanele Volvo cu motoare cu combustie alimentate cu hidrogen vor fi echipate cu injecție directă de înaltă presiune (HPDI), o tehnologie în care o cantitate mică de combustibil de aprindere este injectată cu presiune înaltă, pentru a permite aprinderea prin compresie, înainte de a fi adăugat hidrogenul. Avantajele acestei tehnologii includ o eficiență energetică mai înaltă, cu un consum mai scăzut de combustibil și o putere mai mare a motorului.
Grupul Volvo a semnat un acord cu Westport Fuel Systems pentru fondarea unui joint-venture care să utilizeze tehnologia HPDI. Se preconizează că acest joint-venture va deveni operațional în a doua jumătate a anului 2024, în urma încheierii oficiale a acordului.
Primul autocamion electric Volvo achiziționat de PepsiCo România
PepsiCo România a anunțat achiziția primului său autocamion electric, modelul Volvo FM Electric 4×2, care va contribui la aprovizionarea cu materii prime și cartofi a fabricii de snacks din Popești-Leordeni.
Adăugarea acestui autocamion electric la flota din România susține angajamentul global al PepsiCo de a atinge emisii nete zero până în 2040.
„Prin achiziționarea primului nostru autocamion electric, ne confirmăm angajamentul nostru ferm față de sustenabilitate și reducerea impactului asupra mediului. Alegerea modelului Volvo FM Electric 4×2 reflectă nu doar obiectivele noastre de eficiență, ci și determinarea noastră de a adopta tehnologii avansate pentru un viitor mai sustenabil. În plus, este un pas important care ne va ajuta să testăm și să facem progrese semnificative în găsirea unor metode mai sustenabile de transport în cadrul operațiunilor noastre locale”, a declarat Daniel Drăgușin, Supply Chain Director, PepsiCo România.
„Autocamioanele noastre electrice sunt esențiale pentru atingerea obiectivelor de reducere a emisiilor la nivel de grup: 50% până în 2030 și 100% până în 2040. Ele nu doar că ajută la decarbonizare, dar oferă și eficiență energetică, folosesc energie regenerabilă și funcționează silențios, ceea ce le face ideale pentru utilizarea urbană și pe timp de noapte. Mulțumim PepsiCo România pentru încrederea acordată și suntem mândri să livrăm primul Volvo FM Electric unui lider al industriei de produse alimentare și băuturi angajat în reducerea emisiilor de CO2. Suntem dedicați colaborării cu clienții noștri pentru a decarboniza industria de transport și pentru a crea lumea în care ne dorim să trăim.”, a declarat Per Forsberg, Director General Volvo România.