Companii responsabile față de mediu și oameni

10 branduri internaționale cu accent pe economia circulară în 2023

Tot mai multe branduri au adoptat conceptul de economie circulară în ultimii ani, ca o modalitate de a promova dezvoltarea durabilă și de a reduce impactul activității umane asupra mediului, răspunzând în același timp presiunii tot mai mari a consumatorilor.

Vă prezentăm un top alcătuit de publicația Sustainability cu 10 branduri care pun accentul pe utilizarea și reutilizarea eficientă a resurselor, produselor și materialelor pentru a reduce la minimum deșeurile și poluarea.

Patagonia

Patagonia este în fruntea mișcării economiei circulare încă de la primul angajament de sustenabilitate, în 1986. Brandul de îmbrăcăminte urmărește să își reducă impactul asupra mediului printr-o serie de inițiative, precum programul The Worn Wear, care încurajează clienții să își repare, reutilizeze și recicleze hainele. Pe lângă acest serviciu, programul oferă clienților și posibilitatea de a primi puncte pentru hainele Patagonia folosite. Prin această inițiativă, Patagonia a reușit să prelungească durata de viață a produselor sale, reducând în același timp la minimum deșeurile. De asemenea, brandul a introdus o linie de îmbrăcăminte care încorporează materiale reciclate și utilizează bumbac organic și alte fibre sustenabile.

IKEA

IKEA a făcut pași înainte în direcția unei economii circulare și a unor inițiative de sustenabilitate prin trei angajamente principale: Programul de preluare, serviciile circulare și investițiile în materiale durabile. Programul Take-Back permite clienților IKEA să returneze mobila pentru a fi refolosită sau reciclată, contribuind astfel la promovarea economiei circulare. De asemenea, compania permite clienților să închirieze articole sau să cumpere mobilier recondiționat pentru a promova reutilizarea produselor și pentru a încuraja clienții să practice obiceiuri de cumpărături durabile. În cele din urmă, multe produse sunt fabricate din lemn certificat FSC și plastic reciclat pentru a reduce impactul companiei.

Unilever

Unilever și-a prioritizat obiectivele de sustenabilitate și de economie circulară, adoptând diverse măsuri pentru a-și promova obiectivele. De exemplu, toate produsele utilizează ingrediente durabile, cum ar fi uleiul de palmier provenit din surse etice, pentru a reduce impactul lor asupra mediului. De asemenea, compania s-a angajat să reducă deșeurile de ambalaje până în 2025, dezvoltând totodată un program de reciclare cu scop educativ și în același timp de creștere a ratei de reciclare.

Accenture

Accenture este o companie care utilizează tehnologii avansate și care colaborează cu organizații de top, precum Mastercard, Amazon Web Services, Everledger și Mercy Corps, pentru a performa în zona lanțului circular de aprovizionare, crescând astfel incluziunea financiară, promovând practici durabile și responsabilizând consumatorii. Prin această abordare, Accenture se asigură că clienții săi își ating obiectivele de sustenabilitate corporativă printr-o mai bună planificare și utilizare a resurselor.

H&M

Gigantul din industria modei H&M și-a asumat un angajament semnificativ față de inițiativele sale ESG, cum ar fi reducerea deșeurilor și promovarea practicilor durabile. Una dintre aceste inițiative este programul său de colectare a hainelor, care permite clienților să returneze hainele uzate pentru a fi reciclate sau refolosite. În plus, compania este dedicată utilizării în produsele sale a unor materiale durabile, precum bumbacul organic și poliesterul reciclat, ceea ce a redus impactul produselor sale asupra mediului, promovând în același timp economia circulară.

Adidas

Adidas este un exemplu al modului în care o mare întreprindere se poate schimba și își poate asuma responsabilitatea pentru rolul său în problema plasticului și se angajează să își folosească influența pentru a avea un impact pozitiv. Gigantul de îmbrăcăminte sportivă a lansat ”Three Loop Strategy” (Strategia celor trei bucle), care constă în trei inițiative interdependente. Prima buclă implică reciclarea deșeurilor de plastic, a doua presupune proiectarea de pantofi care pot fi refăcuți, iar cea de-a treia buclă se concentrează pe regenerare, în cadrul căreia Adidas își propune să utilizeze materiale biodegradabile care se vor dezintegra în mod natural în mediul înconjurător.

Interface

Compania de pardoseli Interface a adoptat o poziție fermă în ceea ce privește sustenabilitatea și promovarea unei economii circulare, inițiind diverse măsuri pentru a-și atinge obiectivul. Una dintre abordările lor semnificative este adoptarea unui proces de fabricație în circuit închis, folosind materiale reciclate pentru a produce plăcile de pardoseală. Atunci când dalele au ajuns la sfârșitul duratei lor de viață, acestea sunt colectate și reciclate în produse noi, reducând astfel deșeurile și promovând o economie circulară.

HP

HP încorporează practici circulare în operațiunile sale de aproape două decenii prin colectarea cartușelor de cerneală folosite. În ultimii ani, compania și-a intensificat și mai mult eforturile de reciclare, lansând primul monitor din lume și un întreg PC realizat din materiale plastice provenite din oceane. Obiectivul general al companiei este de a deveni net-zero până în 2040, cu energie 100% regenerabilă.

TrusTrace

TrusTrace are misiunea de a introduce transparența atât pentru producători, cât și pentru consumatori în industria modei, care reprezintă 10% din emisiile de carbon ale omenirii. Cu platforma sa digitală de ultimă generație, compania își propune să sensibilizeze publicul cu privire la responsabilitățile individuale și să promoveze cele mai bune practici, atrăgând deja peste 10.000 de utilizatori. Eforturile companiei pentru promovarea sustenabilității și economiei circulare au fost răsplătite cu prestigioasa etichetă Solar Impulse.

Mud Jean

Mud Jean utilizează denim reciclat pentru a confecționa noi perechi de blugi, pe care clienții îi pot închiria pentru puțin sub 10 euro pe lună. Această inițiativă le permite clienților să evite să cumpere blugi pe care îi vor purta rar, contribuind astfel la un circuit închis al materialelor. Pentru a participa la programul de leasing Mud Jeans, clienții pot trimite o pereche veche de blugi și primesc gratuit prima lună de leasing. De acolo, clienții pot alege să își continue abonamentul și să primească o nouă pereche de Muds în fiecare lună sau să încheie abonamentul după prima lună.

Captură foto: HP

Share this article
Prev Post

HP România și Asociația Pădurea Copiilor continuă programul de împădurire lansat în urmă cu patru ani. 5.200 de noi puieți au fost plantați în sudul țării

Next Post

Proiectul de birouri Hermes Business Campus a obținut calificativul “Excellent” conform standardului BREEAM In-Use pentru certificarea clădirilor verzi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next