Un nou studiu publicat de firma americană de consultanță în management Bain & Company dezvăluie că 55% dintre companiile mari s-au angajat în adoptarea circularității, dar „o mentalitate liniară” le împiedică să integreze modelul circular în afacerile lor.
Concluziile, citate de publicația Circular, sunt prezentate în documentul ”Strategy in a Circular World”, care se bazează pe analiza a 400 de organizații.
Studiul Bain arată că mai mult de jumătate din inițiativele circulare pe care companiile le urmăresc sunt „limitate” la strategii de reciclare sau de gestionare a deșeurilor, mai degrabă decât adoptarea de tehnologii și modelele de afaceri necesare pentru o economie circulară.
20% dintre organizațiile chestionate au doar angajamente privind emisiile, iar 25% nu au niciun angajament, mai relevă studiul.
„Executivii vor trebui să-și schimbe mentalitatea pentru a înlocui modelele de afaceri liniare prin decuplarea creșterii de consumul de resurse.” a comentat Jenny Davis-Peccoud, partener la Bain & Company.
Companiile care produc produse de unică folosință sau cu durată scurtă de viață, cum ar fi sticlele de plastic, pot crea valoare circulară și pot găsi oportunități de creștere prin reducerea utilizării materialelor virgine și asigurându-se că materiile prime sunt reciclate la sfârșitul duratei de viață a produsului.
Raportul identifică, de asemenea, extinderea duratei de viață a unui produs ca o „strategie eficientă” pentru produse premium de mare valoare, care sunt atât durabile, cât și ușor de dezasamblat, oferind servicii gratuite de reparare pe tot parcursul ciclului de viață al produsului.
Sursa foto: Unsplash