Un sondaj realizat în rândul a 400 de comercianți cu amănuntul britanici a arătat că, dintre cei care au implementat o ofertă de revânzare și/sau închiriere de produse, 82% au constatat că aceasta a dus la o creștere a veniturilor.
Sondajul, citat de publicația edie, a fost realizat de Barclaycard Payments în parteneriat cu Development Economics pentru a evalua gradul de adoptare a recomerțului – definit ca fiind cumpărarea, vânzarea sau închirierea de produse second-hand.
Dintre comercianții cu amănuntul intervievați, 46% oferă în prezent o platformă prin care clienții pot revinde bunuri achiziționate anterior, iar 27% iau în considerare implementarea acestui tip de ofertă.
În plus, 18% dintre comercianții cu amănuntul intervievați au organizat cel puțin un eveniment dedicat schimbului de articole, în timp ce aproape o treime (31%) au introdus un serviciu de reparații pentru a ajuta clienții să prelungească durata de viață a articolelor lor.
Rezultatele sondajului fac parte dintr-un raport mai amplu care estimează, de asemenea, dimensiunea pieței totale de recomerț din Regatul Unit.
Se estimează că aproximativ 49.000 de locuri de muncă din Marea Britanie pot fi atribuite recomerțului și că economia recomerțului în Regat a generat venituri de aproape 7 miliarde de lire sterline în ultimele 12 luni.
Studiul a constatat, în special, că jumătate dintre comercianții cu amănuntul care au investit în tehnologii noi pentru a sprijini comerțul electronic au introdus servicii de recomerț în ultimii trei ani, această creștere bruscă fiind legată de atenția sporită a cumpărătorilor față de sustenabilitate și de constrângerile bugetare pe fondul crizei legate de costul vieții.
Foto: freepik