Companii responsabile față de mediu și oameni

Amazon promovează micromobilitatea pentru reducerea amprentei de carbon a livrărilor

Livrari Amazon ECSR
Livrari Amazon ECSR

În fiecare zi, cei 1,5 milioane de angajați ai Amazon expediază și livrează aproximativ 1,6 milioane de pachete în întreaga lume. Fiecare pachet are un impact asupra mediului, de la ambalare la transport și livrare.

Fiind o companie cu un astfel de impact global, Amazon are potențialul de a face schimbări enorme. Pentru a reduce impactul livrărilor sale, Amazon utilizează în prezent mijloace de transport durabile în toate orașele, într-o serie de centre de “micromobilitate”.

Kara Hurst, Șeful Biroului de Sustenabilitate Amazon, spune: “La Amazon, căutăm mereu modalități de a ne mișca mai repede, de a oferi cea mai bună experiență posibilă clienților și de a inova. Știm că a conduce schimbarea înseamnă să rămânem concentrați pe aducerea unor industrii întregi alături de noi.”

Centrele de micromobilitate durabilă ale Amazon

Mulți clienți Amazon din Londra, Glasgow, Manchester, Belfast și Norwich vor primi acum colete prin intermediul unui transport mai durabil. Au fost înființate hub-uri și în orașe europene precum Berlin, München și Paris.

Centrele de micromobilitate sunt centre fizice din zonele urbane în care pachetele sunt sortate înainte de a fi livrate. Acestea facilitează livrările pe bicicletă și pe jos în loc să se mai folosească de camionete.

Citește și: ING Bank investește 300.000 euro în liceul „Barbu A. Știrbey” și anunță soluții de transport mai sustenabile pentru Summer Well

Amazon speră că scoaterea camionetelor de pe drumurile din centrul orașelor va contribui la îmbunătățirea calității aerului și la decongestionarea drumurilor. Milioane de livrări în Regatul Unit vor fi efectuate în fiecare an din aceste centre, care sunt acum operaționale în peste 40 de orașe din Europa.

Richard Hill, director pentru mobilitate și logistică la NatWest Group, a declarat: “Aceasta este o veste fantastică pentru avansarea micromobilității în Regatul Unit. Dacă Amazon crede în această abordare, atunci ar trebui să creadă și ceilalți.”

Inițiative sustenabile de livrare ale Amazon

Amazon, care a fost clasată în Top 250 companii în materie de sustenabilitate, investește 1 miliard de euro (1,09 miliarde de dolari SUA) în electrificarea și decarbonizarea transportului său în Europa prin inovații precum hub-urile de micromobilitate.

Această inițiativă include 300 de milioane de lire sterline (381 de milioane de dolari americani) numai în Regatul Unit și vizează promovarea inovării în sectorul logistic. Amazon speră, de asemenea, că acest lucru va încuraja dezvoltarea infrastructurii publice de încărcare pentru vehiculele electrice.

În 2023, compania a lansat un instrument open-source pentru a identifica locațiile prioritare pentru construirea de puncte de încărcare electrică pentru vehiculele grele de marfă. În prezent, aproximativ 1 000 de furgonete electrice de livrare Amazon circulă pe drumurile din Regatul Unit, alături de nouă vehicule grele de marfă complet electrice care au înlocuit camioanele diesel tradiționale.

Obiectivul său este de a utiliza 100 000 de vehicule electrice de livrare în fiecare serviciu din întreaga lume până în 2030.

Sustenabilitatea la Amazon

Amazon inovează în domeniul sustenabilității în întreaga lume de ani de zile. Compania își propune să ajungă la emisii nete de carbon zero până în 2040.

În 2023 și-a atins obiectivul de a acoperi 100% din electricitate cu energie regenerabilă cu șapte ani mai devreme decât era prevăzut.

John Boumphrey, VP Country Manager pentru Marea Britanie și Irlanda la Amazon, spune: “Investiția noastră de 300 de milioane de lire sterline în electrificarea rețelei noastre de transport este o parte esențială a angajamentului nostru de a ajunge la emisii nete de carbon zero până în 2040 – cu un deceniu înaintea Acordului climatic de la Paris – iar această lansare este un alt pas strălucit înainte în această călătorie.”

Citește și: Starbucks va introduce pahare compostabile în SUA

Inteligența artificială și învățarea automată sunt integrate în strategia companiei, ajutând-o să își atingă obiectivele cu viteză și la scară largă. AI Packaging Decision Engine al Amazon ajută la determinarea celei mai eficiente opțiuni de ambalare pentru expediere folosind factori precum forma și durabilitatea unui articol.

Algoritmul său Flamingo ajută compania să măsoare cu exactitate amprenta de carbon a produselor pentru a vedea unde sunt necesare schimbări. Amazon democratizează, de asemenea, inteligența artificială, astfel încât alte companii să poată utiliza modelele sale pentru a atinge obiectivele de sustenabilitate.

Sursa: Sustainability Magazine

Share this article
Prev Post

ING Bank investește 300.000 euro în liceul „Barbu A. Știrbey” și anunță soluții de transport mai sustenabile pentru Summer Well

Next Post

Un simbol al schimbării: Panouri solare cu design inovator pentru clădirile istorice din Europa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next