Un studiu realizat de Race to Zero, campanie globală susținută de UN pentru abordarea schimbărilor climatice, arată că marile companii din sectorul agro-alimentar ar putea pierde până la un sfert din valoarea lor de piață în următorii 7 ani, dacă nu se vor adapta la viitoarele politici guvernamentale și la comportamentul consumatorilor legat de schimbările climatice.
Raportul, consultat de Reuters, a analizat modul în care 40 de companii de top, incluzând producători agricoli și comercianți cu amănuntul, ar reacționa în contextul unor scenarii cheie pentru reducerea emisiilor, cum ar fi impunerea unor taxe pentru emisiile de carbon sau în cazul în care consumatorii își reduc consumul de carne.
Studiul relevă că valoarea companiilor ar scădea în medie cu aproximativ 7% până în 2030, echivalentul a aproximativ 150 de miliarde de dolari, dacă nu vor implementa măsuri racordate la realitățile climatice.
Raportul subliniază și noile oportunități de business generate, de exemplu, de carnea pe bază de plante și refacerea vegetației forestiere și a bidoversității.
Cercetătorii au folosit în elaborarea raportului date de la Vivid Economics, parte a companiei de consultanță McKinsey & Co.