Global Good Awards, una dintre ele mai prestigioase competiții internaționale care oferă recunoaștere inițiativelor sociale și de mediu ale organizațiilor private, a anunțat recent câștigătorii premiilor ediției din acest an. Inițiativa „Străzi îngrijite” dezvoltată de Hubbub, Ellipsis Earth și susținută de McDonald’s UK a fost desemnată „Cea mai bună campanie a anului”.
Proiectul utilizează drone, camere fixe, mobile și inteligența artificială pentru a identifica și cartografia „punctele fierbinți”, cantitatea și tipurile de deșeuri aruncate în spațiile urbane din orașul Dorset.
Campania „Străzi îngrijite” (The Neat Streets) a folosit aceste informații în intervenții comunitare, una dintre acestea constând în amplasarea de coșuri de gunoi care luminează în întuneric: „ne-am propus să schimbăm comportamentele de aruncare a gunoiului printr-o campanie țintită care a inclus o serie de inovații interesante în materie de coșuri de gunoi: viniluri care strălucesc în întuneric pentru a le reaminti petrecăreților nocturni unde să arunce gunoiul (…) și primul coș de gunoi disco din lume care se aprinde și oferă la schimb o melodie atunci când este folosit!”
Abordarea, dezvoltată de start-up-ul tehnologic Ellipsis Earth, a fost pilotată vara trecută în orașul italian Sorrento, cu un impact uriaș: gunoiul menajer a fost redus cu 45% și deșeurile de mucuri de țigară cu 69%.