Dr. Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, a anunțat în cea mai recentă conferință, de prezentare a rezultatelor anuale ale companiei, că Bosch va investi aproximativ 3 miliarde de euro, în următorii trei ani, în tehnologii neutre din punct de vedere climatic, precum electrificarea și cea pe bază de hidrogen.
Situația actuală evidențiază presiunea asupra factorilor de decizie politică și asupra societății de a reduce din ce în ce mai mult dependența de combustibilii fosili și de a susține cu tărie dezvoltarea unor noi surse de energie, a subliniat președintele Bosch.
„Factorii de decizie politică pot interpreta această situație ca un semnal de a acționa cu mai multă hotărâre – fie prin acordarea de stimulente pentru creșterea eficienței energetice a clădirilor existente, fie prin extinderea masivă a mijloacelor de producție de energie regenerabilă,” a spus Hartung. Acesta consideră că electrificarea este cea mai rapidă cale către obținerea neutralității din punct de vedere climatic, atât timp cât se bazează pe energie verde. Prin urmare, Bosch continuă să se concentreze pe mobilitatea sustenabilă: în 2021, comenzile companiei în sectorul electromobilității au depășit în premieră valoarea de zece miliarde de euro.
„Soluțiile pe bază de energie electrică au prioritate, dar și cele pe bază de hidrogen trebuie accelerate. Vom avea nevoie de ambele dacă vrem să trăim sustenabil pe planeta noastră albastră.” a mai spus Hartung. În același timp, președintele Bosch a anunțat și faptul că, în următorii trei ani, compania va investi alte zece miliarde de euro în transformarea digitală a activității sale: „Digitalizarea are și ea un rol special în sustenabilitate – iar soluțiile noastre pornesc de la această premise.”
În vederea susținerii combaterii eficace a efectelor climatice, Bosch intră în afacerea dedicată componentelor pentru electroliza hidrogenului. Compania intenționează să investească aproximativ 500 de milioane de euro în această nouă ramură de afaceri până la sfârșitul deceniului, jumătate din această sumă urmând a fi investită până la lansarea pe piață, planificată pentru anul 2025. „Ne așteptăm ca piața globală de componente pentru electrolizori să atingă aproape 14 miliarde de euro până în 2030.” A spus Hartung.
Bosch susține Pactul Verde European și consideră că îi revine o responsabilitate specială în ceea ce privește sustenabilitatea: cu cele 400 de locații în întreaga lume, Bosch a devenit neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon încă din 2020. În ceea ce privește calitatea neutralității din punct de vedere al emisiilor de carbon, compania face progrese mai mari decât se anticipase inițial. Bosch a obținut deja o treime din nivelul economiilor de energie urmărit pentru sfârșitul deceniului. „Sustenabilitatea nu mai este un subiect tangențial; acum este vitală pentru activitatea de bază a fiecărei companii,” a spus Filiz Albrecht, membru al consiliul de administrație și director de relații industriale al Robert Bosch GmbH.
„Peste o treime din nivelul emisiilor de carbon provine de la clădiri; prin urmare, combaterea schimbărilor climatice trebuie să aibă loc și la nivelul locuințelor,” a declarat Dr. Christian Fischer. În calitate de vicepreședinte al consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, îi revine și responsabilitatea asupra sectorului Tehnologie pentru construcții și energie. „Trecerea la mijloace alternative de încălzire începe cu pompa de căldură, de preferat alimentată cu energie verde.” Din ce în ce mai des, cerințele legale pentru noile clădiri construite în întreaga lume reflectă următoarea situație: de exemplu, doar în Germania, 65 de procente din noile sisteme de încălzire trebuie să fie alimentate cu energie din surse regenerabile, până în 2024. „Bosch va investi alte 300 de milioane de euro în sectorul pompelor de căldură, până la jumătatea deceniului,” a afirmat Fischer, adăugând că piața va crește anual cu 15-20 de procente, până în 2025. Bosch dorește să contribuie și la clădirile existente: cu ajutorul centralelor sale termice pe gaz și pregătite pentru trecerea la hidrogen, compania facilitează trecerea de la sistemele alimentate cu gaz, la cele alimentate cu hidrogen.
În producția industrială, Bosch își intensifică eforturile pentru îmbunătățirea eficienței energetice și a rentabilității la nivelul fabricilor sale. „Digitalizarea producției industriale contribuie la combaterea schimbărilor climatice,” a declarat Rolf Najork, membrul consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, responsabil de sectorul de activitate Tehnologie industrială. „Numai datorită managementului conectat al energiei, reducem consumul de energie anual aferent activităților noastre de producție cu 5 procente, în medie.” Platforma energetică din portofoliul de Industrie 4.0 este deja utilizată în 80 de proiecte ale clienților și în 120 de locații Bosch. În același timp, Grupul Bosch adoptă electrificarea în tehnologia sa industrială, a adăugat Najork. Compania preconizează că 30 de procente din utilajele sale mobile vor fi electrificate până în 2030. Bosch dorește și să ducă mai departe autovehiculele electrice prin tehnologia sa industrială. „În cadrul unui proiect desfășurat alături de VW, lucrăm la înființarea unei companii care să echipeze fabricile de celule de acumulatori din Europa,” a afirmat Najork. „Obiectivul nostru comun este asumarea rolului de lider în materie de tehnologie și costuri pentru sistemele de producție în masă de acumulatori.” Specialiștii preconizează că tehnologia de producție a celulelor de acumulatori va atinge un volum de piață cumulat de 50 de miliarde de euro, la nivel mondial, până în 2030.
Bosch se așteaptă ca Pactul Verde European să ofere o susținere decisivă pentru electrificarea traficului rutier. „Toți producătorii auto caută să obțină cea mai mare cotă posibilă din piața autovehiculelor electrice în creștere,” a spus Dr. Markus Heyn, membru al consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH și președinte al sectorului de activitate Soluții de mobilitate. „Bosch se consideră drept cel mai important furnizor de sisteme de propulsie electrice pentru autovehicule.” Acesta a afirmat că o sarcină tehnică esențială este menținerea sistemelor de propulsie, inclusiv a acumulatorilor, la temperatura corectă și asigurarea confortului climatic necesar la nivelul cabinei. Managementul termic inteligent poate spori autonomia autovehiculelor electrice cu 25 de procente, a remarcat el. În acest sens, Bosch a dezvoltat o soluție pre-integrată: unitatea termică flexibilă sau FTU. Cu ajutorul FTU, Bosch pătrunde pe o piață pentru care preconizează atingerea unui nivel de 3,5 miliarde de euro până la sfârșitul deceniului. Pentru autovehiculele electrice pe bază de celule de combustie, Bosch va demara în acest an producția de sisteme de propulsie cu celule de combustie pentru camioane.
Despre Bosch
Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii. Acesta are aproximativ 402.600 de angajați în întreaga lume (status la 31 decembrie 2021). Compania a generat vânzări de 78,7 miliarde de euro în anul 2021. Cu cele peste 400 de locații la nivel internațional, Grupul Bosch a fost neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon încă din primul trimestru al anului 2020.
În România, pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.