Companii responsabile față de mediu și oameni

Coca-Cola HBC AG, desemnată cea mai sustenabilă companie de băuturi din Europa 

Coca-Cola HBC AG este, din nou, desemnată cea mai sustenabilă companie de băuturi din Europa și, pentru al 11-lea an consecutiv, se clasează în top 3 jucători din industria băuturilor la nivel global. 

Rezultatul a fost prezentat în raportul anual global al S&P, care confirmă Indexul de Sustenabilitate Dow Jones pentru 2021 (DJSI), unul dintre cei mai importanți parametri de referință la nivel mondial în materie de sustenabilitate. Coca-Cola HBC a primit, de asemenea, distincția Silver Award din partea S&P Global. 

Pe plan local, Coca-Cola HBC România a fost desemnată cea mai sustenabilă companie, pentru al șaselea an consecutiv (2016 – 2021), conform Romania CST Index, studiu realizat de agenția de consultanță independentă The Azores. 

NetZeroby40 

În octombrie 2021, Coca-Cola HBC și-a luat angajementul de a reduce emisiile până la zero net pe întreg lanțul valoric, până în 2040. Într-o primă fază, compania va investi 250 de milioane de euro în inițiative de reducere a emisiilor până în 2025. Până în 2030, compania va reduce emisiile generate de lanțul de valoare cu 25%, la care se adaugă o reducere suplimentară de 50% în următorul deceniu. Pentru a diminua 90% din emisiile provenite din acțiunile terților, CCH își va extinde parteneriatele curente cu furnizorii, iar în cazul în care emisiile nu pot fi reduse conform așteptărilor, compania va investi în alte măsuri de protejare a mediului. 

Câteva aspecte esențiale privind angajamentul de sustenabilitate al Coca-Cola HBC (cifre raportate la 2020) 

  • au fost reduse cu 1,8 milioane de tone emisiile de CO2 pe întreg lanțul valoric și cu 6,5 miliarde de litri consumul de apă în operațiuni, în ultimul deceniu; 
  • peste 98% dintre bunuri și materii prime sunt achiziționate de la furnizori locali (din piețele unde sunt produse băuturile); 
  • 5 branduri de apă minerală sunt ambalate în sticle realizate din 100% rPET în șase dintre piețe, iar în Italia se face  tranziția către 100% rPET pentru toate băuturile carbogazoase comercializate în ambalaje mici; 
  • a fost înlocuită folia de plastic, greu de reciclat, folosită la ambalarea dozelor multipack, cu KeelClip, o soluție minimalistă de ambalaj din carton, certificat FSC, 100% reciclabil și biodegradabil. Soluția a fost implementată în 10 piețe unde CCH are operațiuni, urmând ca, în 2022, să ajungă în toate țările UE. 

Mai multe informații despre toate angajamentele și realizările companiei, aici

Despre Coca-Cola HBC România 

Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola, având în 2019 vânzări de peste 2,2 miliarde de unități. Compania activează într-o zonă geografică extinsă, are operațiuni în 28 de țări, deservind peste 600 milioane de oameni. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România”, realizat pe baza datelor financiare din 2020, prezența acestui sistem pe piața locală generează o valoare adăugată de 434 milioane de euro, echivalentul a 0,20% din PIB-ul României. 

Share this article
Prev Post

Deloitte CxO Sustainability 2022. Liderii de business, din ce în ce mai preocupați de schimbările climatice

Next Post

Peste 850.000 lei investiți de CEZ în inițiative verzi comunitare în 2021

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next