Porsche AG și startup-ul industrial suedez H2 Green Steel au semnat un acord care prevede furnizarea începând cu 2026 de oțel cu emisii aproape zero pentru automobilele sport ale constructorului german.
Acest acord marchează cel de al doilea contract dintre H2 Green Steel și o companie din cadrul Grupului Volkswagen, după cel cu Scania, anunțat la începutul anului 2023.
Materialul ar urma să aibă una dintre cele mai scăzute amprente de carbon de pe piață. H2 Green Steel se bazează pe un proces inovator de producție cu hidrogen și electricitate din surse de energie regenerabilă. Potrivit H2 Green Steel, acest lucru duce la emisii de CO₂ cu până la 95% mai mici decât în cazul producției convenționale de oțel cu cărbune cocsificat.
Până la 35.000 de tone din oțelul cu emisii reduse produs în Suedia vor fi utilizate anual pentru producția de serie a mașinilor Porsche, comparativ cu cele 220.000 de tone de oțel utilizate în procesul de producție în 2022.
„Porsche se străduiește să obțină un bilanț neutru din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon în întregul lanț valoric pentru automobilele sale până în 2030. Oțelul cu emisii reduse de CO2 joacă un rol cheie în strategia noastră de sustenabilitate. Cu oțelul de la H2 Green Steel, ne propunem să reducem și mai mult emisiile de CO2 generate de acest material important”, explică Barbara Frenkel, membru al Consiliului Executiv pentru Achiziții la Porsche AG.
Proporția de oțel din vehiculele Porsche a fost redusă în mod constant în ultimii ani, constructorul german bazându-se din ce în ce mai mult pe aluminiu. Cu toate acestea, oțelul rămâne unul dintre elementele cheie în construcția mașinilor sport datorită proprietăților sale excelente.
„Energia, producția și materialele reprezintă o parte semnificativă a emisiilor de CO2 în lanțul de aprovizionare. De aceea, dorim să creștem utilizarea materialelor reciclate și a energiei verzi în procesele de producție ale furnizorilor direcți, ca parte a eforturilor noastre de decarbonare”, spune Barbara Frenkel.