Dove, brandul de îngrijire personală al Unilever, a anunțat un parteneriat cu Rimba Collective pentru refacerea a 49.776 de hectare de păduri tropicale din Asia de sud-est pe o perioadă de 5 ani, în încercarea de a proteja 80 de specii de animale sălbatice pe cale de dispariție.
În plus, inițiativa va contribui la îmbunătățirea vieții a 8.000 de locuitori locali prin crearea de locuri de muncă și îmbunătățirea accesului la educație, asistență medicală, apă curată și salubritate.
Inițiativa face parte din Dove Nature Regeneration Project, care este susținut de Unilever Climate & Nature Fund. Înființat în 2020, fondul reprezintă un angajament de a investi 1 miliard de euro pe parcursul a zece ani în proiecte semnificative în domeniul climei, al naturii și al eficienței resurselor.
Rimba Collective este o coaliție de întreprinderi de bunuri de consum și de cultivatori, procesatori și comercianți de produse agricole, care s-a angajat în parteneriat cu ONG-uri, guverne și experți în domeniul conservării să producă un impact pozitiv asupra ecosistemelor naturale la scară largă în următorii 30 de ani prin integrarea directă a finanțării conservării pădurilor în lanțurile de aprovizionare.
„La Dove, credem că frumusețea ar trebui să facă lumea noastră mai frumoasă, nu mai puțin frumoasă. Dar frumusețea naturii este atacată, iar schimbările climatice rămân una dintre cele mai mari amenințări cu care ne confruntăm. Ca brand global folosit de milioane de oameni, trebuie să acționăm urgent pentru a proteja natura – și să jucăm un rol esențial în efortul de a stopa schimbările climatice”, explică Firdaous El Honsali, Vicepreședinte global Dove, Comunicare externă și Sustenabilitate. „(…)Avem nevoie de acțiuni semnificative și decisive pentru a restabili adevărata frumusețe a naturii. Proiectul Dove de regenerare a naturii este doar unul dintre pașii pe care îi facem în încercarea noastră de a avea grijă de natură așa cum avem grijă de noi înșine. Știm că munca noastră nu s-a încheiat și nu ne vom opri din reducerea impactului nostru.”
Unilever și-a stabilit ca obiective atingerea unui nivel de emisii zero net pentru produse până în 2039, crearea unui lanț de aprovizionare fără defrișări în ceea ce privește uleiul de palmier, hârtia și cartonul, ceaiul, soia și cacao până la sfârșitul anului 2023, protejarea și regenerarea a 1,5 milioane de hectare de terenuri, păduri și oceane până în 2030.