Companii responsabile față de mediu și oameni

EVconnect a instalat 20 de noi stații de încărcare rapidă în benzinării

EVconnect, una dintre cele mai extinse rețele de stații de încărcare pentru vehicule electrice din România și partener al EVBox, a instalat 20 de noi stații de încărcare rapidă în benzinării, în vestul ţării.

Benzinăriile se adaptează rapid la tranziția la mașinile electrice și au cea mai mare creștere procentuală a numărului de locuri care oferă stații de încărcare pentru mașini plug-in si 100% electrice (EV).

Cele 20 de stații rapide instalate recent într-una dintre cele mai mari rețele de benzinării din România sunt fabricate de EVBox în Franța. Stația modulară EVBox Troniq are o putere de 150 kW care poate fi crescută ulterior la 240 kW și poate încărca simultan două mașini în timp ce echilibrează puterea pentru a furniza mai mult curent unei mașini electrice care are o baterie mai scăzută.

Pe lângă instalarea și exploatarea stațiilor electrice, EVconnect se ocupă și de întreținerea stațiilor electrice, având contracte pentru peste 1.000 de unități.

Rețeaua de încărcare EVconnect a atins pragul de 400 de stații în septembrie și va ajunge la 500 de stații până la sfârșitul anului. Operatorul român de stații de încărcare pentru mașini electrice și-a propus ca până în 2025 rețeaua EVconnect să includă cel puțin 3.000 de stații electrice.

Anul trecut, în rețeaua EVconnect au fost înregistrate 166.244 de sesiuni de încărcare, însumând 2,37 GWh. Peste 10.000 de utilizatori și-au încărcat deja mașinile în mod constant din cei 29.434 de utilizatori EVconnect.

Uniunea Europeană solicită stații rapide de peste 150 KW pe rutele principale

Consiliul UE a adoptat legea care va amplasa stații rapide de peste 150 KW la fiecare 60 km de-a lungul principalelor rute din Uniunea Europeană începând din 2025. Programul ar trebui finalizat până în 2030.

Conform noilor reguli, țările UE sunt obligate să crească numărul de stații de încărcare pentru vehiculele electrice și pe hidrogen și să simplifice procesul de încărcare.

Extinderea infrastructurii de încărcare trebuie să meargă mână în mână cu extinderea mobilității electrice, țările UE trebuind să ofere o capacitate de încărcare publică suplimentară de 1,3 kilowați (kW) per mașină electrică vândută.

Aceasta ar însemna aproximativ un punct de încărcare suplimentar pentru fiecare 33 de mașini electrice vândute, ceea ce ar echivala cu aproximativ 600.000 de puncte de încărcare în UE până în 2025.

Pentru vehiculele comerciale electrice, încărcătoare de 350 kW vor fi instalate la fiecare 60 de kilometri de-a lungul rețelei centrale TEN-T și la fiecare 100 de kilometri de-a lungul rețelei extinse TEN-T începând cu 2025.

Share this article
Prev Post

Țările UE sprijină obiectivele mai stricte de reducere a emisiilor de CO2 ale camioanelor

Next Post

Inditex vrea să-și reducă cu 80% emisiile din transportul maritim prin parteneriatul cu Maersk

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next