Companii responsabile față de mediu și oameni

Greenwashing? Unilever se va confrunta cu o anchetă privind inducerea în eroare a cumpărătorilor

Autoritatea pentru concurență și piețe din Regatul Unit, CMA, va efectua o evaluare aprofundată pentru a stabili dacă afirmațiile gigantului bunurilor de consum Unilever privind calitățile ecologice ale anumitor produse de îngrijire induc în eroare cumpărătorii.

O „analiză inițială” a tacticilor de marketing ale Unilever „a scos la iveală o serie de practici îngrijorătoare”, a declarat marți organismul de reglementare britanic.

Potrivit CMA, afirmațiile Unilever cu privire la unele ingrediente pot exagera cât de natural este produsul, în timp ce utilizarea de imagini precum frunze verzi creează impresia că unele produse „sunt mai ecologice decât sunt în realitate”.

În plus, afirmațiile privind reciclabilitatea anumitor produse „pot fi neclare, deoarece nu precizează dacă se referă la tot sau la o parte a produsului sau a ambalajului”.

CMA are puterea de a cere companiile să elaboreze planuri de schimbare a modului în care își desfășoară activitatea și să raporteze cu privire la progresele înregistrate în acest domeniu. De asemenea, poate acționa mărcile în instanță.

„Suntem surprinși și dezamăgiți de anunțul CMA și respingem faptul că afirmațiile noastre sunt în vreun fel înșelătoare.” a declarat un purtător de cuvânt al Unilever, citat de publicația edie.

„Unilever s-a angajat să facă afirmații responsabile cu privire la beneficiile produselor noastre de pe ambalaje și ca acestea să fie transparente și clare, și avem procese solide pentru a ne asigura că orice afirmație poate fi justificată.”

„Vom continua să cooperăm cu CMA și ne vom conforma pe deplin cererilor ulterioare de informații.”

Unilever nu este singura companie din domeniul bunurilor de larg consum care riscă să inducă în eroare cumpărătorii, intenționat sau nu. Evaluarea inițială a CMA a sectorului bunurilor de larg consum, confirmată pentru prima dată în ianuarie 2023, a constatat că multe mărci riscă să încalce Codul CMA privind afirmațiile ecologice prin declarații vagi, limbaj jargonic, pretențios și obscur, și simboluri confuze.

Printre aspectele acoperite de acest cod se numără asigurarea acurateței și clarității afirmațiilor, evitarea omiterii unor informații importante și facilitarea unei comparații „corecte și semnificative”.

Codul nu este în sine obligatoriu din punct de vedere juridic, dar ajută companiile să evalueze dacă declarațiile lor de mediu sunt conforme cu alte aspecte ale legislației privind protecția consumatorilor.

Sursa foto: Unilever UK

Share this article
Prev Post

CEZ Vânzare încurajează reducerea consumului de hârtie folosită pentru facturi

Next Post

S-a publicat CCPI 2024 – Indexul de performanță al țărilor în domeniul schimbărilor climatice. România, locul 24 în clasament

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next