Kaufland și-a publicat rezultatele impactului socio-economic al activității sale în România. Compania își menține poziția în topul celor mai mari companii de retail din România, după cifra de afaceri, și continuă să fie unul dintre cei mai importanți angajatori privați, conform studiului de impact socio-economic al companiei aferent anului financiar 2023, întocmit de KPMG.
Anul trecut, Kaufland s-a implicat în dezvoltarea și derularea unor proiecte de responsabilitate socială (CSR) în valoare de 9,7 milioane euro, prin cele două programe de finanțare, În Stare de Bine și Start ONG, care oferă granturi nerambursabile organizațiilor neguvernamentale, precum și prin susținerea importantă a ONG-urilor care luptă pentru cauze precum sănătate, protecția mediului, educație, viață sănătoasă și sport sau cultură.
Cea mai transparentă și performantă companie din retailul românesc, în direcția sustenabilității, 6 ani consecutiv
Cu inițiative anti-plastic și anti-risipă, pionierat în infrastructuri de reciclare a ambalajelor în magazine, agricultură regenerativă și numeroase proiecte pentru un mediu mai curat, compania se numără printre cei mai mari investitori în sustenabilitate. Astfel, în 2023, pentru al 6-lea an consecutiv, Kaufland România s-a clasat pe prima poziție în topul celor mai sustenabile companii din retailul național, titlu acordat de CST Index.
Citește mai mult despre strategia și acțiunile de sustenabilitate Kaufland
Repere relevante pentru impactul socio-economic al Kaufland în România
- În anul financiar 2023, Kaufland a avut o contribuție totală de 2,57 miliarde euro (Valoare Adăugată Brută – VAB) în economia locală, ceea ce reprezintă 0,9% din PIB-ul României;
- Anul trecut Kaufland a investit în România 177 milioane euro în termeni de CAPEX, mai precis, pentru achiziționarea de active imobilizate. În plus, a avut o contribuție la bugetul de stat de 282 milioane euro, prin taxe și impozite;
- Kaufland este unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, cu 17.200 de angajați, dintre care circa 14.350 de salariați cu normă întreagă. Grila de salarizare și pachetul de beneficii sunt îmbunătățite constant, în 2023, salariul net minim la Kaufland depășind cu 56% salariul net minim la nivel național;
- Compania a generat prin activitatea sa peste 105.600 de locuri de muncă cu normă întreagă în România, în mod direct, indirect și indus, echivalentul a aproximativ 2,1% din forța de muncă națională. Studiul de impact arată că fiecare angajat direct Kaufland în România sprijină angajarea a peste 6 persoane în întreaga economie românească, prin crearea de noi locuri de muncă;
- Kaufland susține parteneriatele cu afacerile locale. Astfel, în 2023, compania a colaborat cu peste 2.500 de furnizori iar aproximativ 79% dintre cheltuielile totale cu furnizorii au fost alocate partenerilor locali, acestea depășind valoarea de 2,83 miliarde de euro. Totodată, 65 de cenți din fiecare euro cheltuit la casele de marcat Kaufland merg direct către afaceri din România.
„Impactul nostru merge dincolo de cifre, se măsoară în comunități mai puternice, locuri de muncă stabile și oportunități pentru afacerile locale Prin investițiile noastre constante și parteneriatele pe termen lung, construim o fundație solidă pentru viitorul României. Acest studiu confirmă că suntem pe drumul cel bun, dar și că responsabilitatea noastră crește. Rămânem dedicați misiunii noastre de a contribui la o Românie durabilă, unde fiecare euro investit se întoarce multiplicat în societate,” a declarat Marco Hößl, Director General Kaufland România și Republica Moldova. (foto)