Companii responsabile față de mediu și oameni

„Valul” de deșeuri plutitor și scrumierele de vot din Bristol. Soluții inovative de conștientizare și reducere a deșeurilor stradale lansate de Hubbub

Hubbub, una dintre cele mai inovative organizații de mediu din UK în ceea ce privește campaniile de conștientizare și soluțiile de reducere a deșeurilor stradale, a lansat recent la apă, în portul englez Bristol, o instalație plutitoare de 4 m. înălțime reprezentând un val format din 90 kg. de deșeuri.

Inițativa Hubbub face parte din campania „Bristol’s Binning”, derulată în parteneriat cu Consiliul local din Bristol, care are ca scop reducerea cantității de gunoi de pe străzi și din zona portuară a orașului.

„Wave [Valul] arată amploarea problemei din Bristol și de ce trebuie să acționăm. Nu numai că gunoiul are un aspect inestetic, dar poate fi dăunător atât pentru oameni, cât și pentru animale – mai ales atunci când ajunge în ocean (…) Sperăm că această campanie va capta atenția locuitorilor din Bristol și îi va încuraja să se gândească de două ori înainte de a arunca gunoiul pe jos atunci când ies în oraș”.

După 3 luni pe apă, „Valul” se va muta pe uscat, unde va fi instalat în diverse locații circulate din Bristol.

„Bristol este cunoscut ca lider în ceea ce privește problemele de mediu, dar gunoiul continuă să fie o problemă, în special noaptea, ca urmare a vieții de noapte active a locuitorilor”, punctează Natasha Gammell, partener de creație la Hubbub.

În acest context, campania „Bristol’s Binning” presupune pe lângă acțiunile de conștientizare de tipul Wave și implementarea unor soluții atractive de impact în reducerea deșeurilor.

Peste 50 de coșuri de gunoi colorate care luminează și cântă la propriu în noapte sunt în prezent instalate în centrul orașului, în apropierea restaurantelor și localurilor de noapte, a parcurilor, stadioanelor, în piețe și desigur în portul Bristol.

”Ballot Bin” este o altă soluție propusă de Hubbub în lupta împotriva deșeurilor, de data aceasta a mucurilor de țigară. Ballot Bin este o scrumieră stradală de vot, adică fumătorul de pe stradă își exprimă preferința între două variante de răspuns la o întrebare aruncându-și mucul de țigară într-una din cele 2 fante corespunzătoare ale scrumierei. Fiecare fantă are o fereastră care expune chiștoacele strânse, ceea ce permite generarea din ochi a unei statistici publice.

„Ne place să ni se pună întrebări – ne ridică stima de sine, ne activează creierul și este mult mai captivant decât să ni se dea instrucțiuni” spune Hubbub.

Evaluarea de impact a acestei soluții vot arată că în nici 2 luni o scrumieră de vot amplasată pe o stradă circulată poate reduce cu 20% numărul mucurilor de țigară aruncate pe jos.

Campania Bristol’s Binning

Citește despre campania Hubbub ”Eat your Pumpkin” – centrată pe reducerea risipei uriașe de dovleci de Halloween în UK.

Citește despre cum transformă un start-up indian mucurile de țigară în umplutură pentru perne și jucării de pluș

Share this article
Prev Post

S-a lansat o nouă alianță net zero a companiilor farmaceutice pentru decarbonizarea lanțurilor de aprovizionare

Next Post

Accenture: cele mai mari companii din lume nu-și vor putea atinge obiectivele Net Zero dacă nu-și dublează măcar ritmul de reducere a emisiilor de carbon până în 2030 (Raport)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next