- Compania își propune să își extindă oferta de răscumpărare la peste 100 de tipuri de produse până în 2026
Decathlon încurajează clienții să nu-și arunce la gunoi sau să-și abandoneze corturile în acest sezon de festivaluri de muzică, oferind o rambursare integrală pentru modelele populare de corturi, ca parte a unui program de răscumpărare.
Aflată la a 2-a ediție, scopul campaniei „Niciun cort lăsat în urmă” al retailerului de articole sportive este de a împiedica participanții la festivaluri să își arunce corturile după o singură utilizare, scrie publicația edie.
În ciuda acțiunilor întreprinse de campinguri și de organizatorii de festivaluri pentru a rezolva această problemă, aproximativ 250.000 de corturi ajung la groapa de gunoi din Marea Britanie în fiecare an după încheierea verii.
Programul Decathlon va fi disponibil pentru clienții din Marea Britanie și acoperă zece dintre cele mai populare modele de corturi.
În cadrul acestui program, clienții au timp până la mijlocul lui septembrie să aducă corturile eligibile la magazinele Decathlon pentru a le valorifica. Aceștia vor primi un card cadou care echivalează cu prețul cortului, indiferent de gradul de uzură.
Corturile vor fi recondiționate, curățate și revândute prin intermediul platformei de revânzare „Second Life” a Decathlon. Platforma a fost lansată inițial în Marea Britanie anul trecut pentru biciclete de marcă proprie și a fost extinsă în această primăvară pentru a acoperi o gamă de echipamente de camping și echipamente de fitness, inclusiv crose de golf, rachete de tenis și plăci de vâslit din picioare.
Chris Allen, liderul departamentului de sustenabilitate al Decathlon UK, a declarat: „Ambele platforme au fost create pentru a oferi o platformă de vânzare de bunuri de valoare adăugată: „Relansăm campania «Nici un cort nu rămâne în urmă» (…) după succesul de anul trecut.”
„100% din corturile returnate în 2023 au fost recondiționate și revândute prin intermediul schemei Second Life a Decathlon. Dorim să avem un impact și mai mare și să ne încurajăm clienții să aleagă obiceiuri sustenabile în timp ce se distrează. Ne continuăm angajamentul de a ne reduce impactul asupra mediului și sperăm că clienții noștri vor fi inspirați să facă același lucru.”
Extinderea modelelor de afaceri circulare este un pilon central al strategiei de sustenabilitate a Decathlon, alături de creșterea capacității de reparare și a durabilității produselor; îmbunătățirea trasabilității și reducerea emisiilor în conformitate cu obiectivele verificate pe baze științifice.
Decathlon oferă, de asemenea, ateliere și servicii de reparații și de bricolaj, precum și închirieri din mai multe categorii de produse, inclusiv biciclete, corturi și echipamente de schi.