Și în 2021, în cadrul EC_Special, Lidl România se implică pentru al treila an consecutiv în renovarea castelului Bánffy din Bonțida. Astfel, pentru fiecare recipient PET sau doză de aluminiu colectată prin intermediul stațiilor de colectare separată amplasate în incinta festivalului Electric Castle, Lidl România va dona câte 1 leu pentru reabilitarea monumentului. Aceste aparate se vor găsi atât în Bonțida, cât și în Cluj-Napoca și au fost amplasate de către retailer în parteneriat cu GreenPoint Management.
Inițiativa face parte din programul Environment First, prin care Lidl România și Electric Castle și-au propus să reducă amprenta ecologică a festivalului. Programul are ca obiective atât educarea participanților la festival în ceea ce privește colectarea selectivă, cât și implementarea unor soluții concrete pentru a gestiona ariile cu cel mai mare impact asupra mediului, din cadrul evenimentului.
În ultimii doi ani, Lidl România a susținut renovarea castelului Bánffy cu peste 194.500 de lei. În 2019, prin intermediul inițiativei Royal Bank of Plastic, au fost donați 94.500 lei, cu sprijinul tuturor celor care au folosit automatele de colectare selectivă din cadrul festivalului.
Toate inițiativele Lidl România în domeniul reducerii cantității de deșeuri din plastic se înscriu în strategia REset Plastic a Grupului Schwarz, din care retailerul face parte. Aceasta cuprinde cinci zone de acțiune – de la reducerea cantității de plastic din ambalaje și regândirea design-ului acestora, la reciclare și eliminarea completă a acestui material, până la inovare și educare în domeniu.