Lidl România a organizat și anul acesta sub umbrela România Limpede o serie de activități de colectare a deșeurilor și de educație ecologică. Acțiunile au avut loc în orașele de pe malurile Dunării.
În perioada 1-8 septembrie 2023, peste 300 de voluntari și participanți au învățat cum să combată poluarea cu plastic. Aceștia au contribuit și la colectarea a 4,3 tone de deșeuri, dintre care 3 tone de plastic. Inițiativa România Limpede s-a desfășurat în cadrul programului de colectare a plasticului din Dunăre, River Cleanup Collective @Dunăre. Programul a fost lansat de grupul Schwarz, care a avut loc simultan în țările riverane fluviului, unde Grupul este prezent.
Reducerea consumului de plastic reprezintă o direcție strategică pentru Lidl România. Compania investește constant în această direcție, ca parte din angajamentul său pentru protejarea mediului. Astfel, pe lângă măsurile care vizează reducerea cantității de plastic din operațiunile de business, retailerul contribuie activ la colectarea deșeurilor de plastic din mediul înconjurător și la prevenirea poluării cu acestea.
În cadrul inițiativei România Limpede, retailerul i-a avut alături pe partenerii săi de tradiție, Mai Mult Verde, ASAP (Armata Selectării Atente a Plasticului) și WWF România, care au organizat o serie de acțiuni cu rolul de a contribui la un impact pozitiv, pe termen lung, pentru bunăstarea naturii.
Unde s-au desfășurat acțiunile de ecologizare susținute de Lidl România
Cu ajutorul Mai Mult Verde, au fost organizate acțiuni de ecologizare în 7 orașe riverane Dunării: Drobeta-Turnu Severin, Turnu Măgurele, Oltenița, Călărași, Cernavodă, Brăila și Galați.
La aceste acțiuni au luat parte 210 voluntari. Aceștia au reușit să strângă peste 3,5 tone de deșeuri, dintre care 2,4 tone de plastic.
De asemenea, ediția de anul acesta a adus și o noutate la nivel de metodă de colectare a plasticului, care a constat în 2 acțiuni de caiagizare, un mix între plimbările cu caiacul și colectarea deșeurilor plutitoare.
25 de voluntari au vâslit pentru un mediu mai curat la Giurgiu și Oltenița, colectând 175 kg de deșeuri, dintre care 120 kg de plastic.
Tot cu sprijinul Mai Mult Verde, au avut loc 3 proiecții de filme tematice, la Turnu Măgurele, ca o modalitate alternativă de conștientizare a importanței protejării mediului.
În Mahmudia, pe malul drept al brațului Sfântul Gheorghe, WWF România a organizat o acțiune de ecologizare-maraton. 20 de voluntari au adunat 600 kg de deșeuri, dintre care 540 kg de plastic.
Ediția de anul acesta a propus și o instalație fizică, amplasată pe faleza din Mahmudia. Astfel, turiștii și localnicii au putut experimenta sunete, imagini și senzații tactile, pentru a înțelege mai bine ce înseamnă prezența plasticului în apă și natură.
Experiența imersivă și-a propus să aducă în prim-plan consecințele pe care plasticul le are asupra mediilor acvatice și să-i motiveze pe participanți să acționeze pentru a-l elimina din natură.
România Limpede – o experiență interactivă și educativă
Totodată, pentru al doilea an consecutiv, ASAP România s-a alăturat inițiativei România Limpede. Experiența interactivă și educativă, deja cunoscută tinerilor: jocul „Adevăr sau Reciclare” a inclus provocări menite să îi ajute pe participanți să afle despre caracterul nociv al poluării cu plastic, dar și despre modalitățile prin care pot produce o schimbare.
Creatorul jocului, Alex Zamfir a fost și moderatorul atelierelor organizate în Galați, Mahmudia și Brăila, cu peste 50 de tineri participanți.
„Ne bucurăm că România Limpede unește colegi din echipa noastră, echipe din trei ONG-uri, dar și alți voluntari pentru a combate poluarea cu plastic a apelor și pentru a contribui la un viitor mai bun. Le mulțumim tuturor pentru că reprezintă un exemplu de implicare în comunitate”, a declarat Maria Mihai, Director de Comunicare & CSR, Lidl România.
În total, în program, au fost colectate peste 12,6 tone de deșeuri, dintre care 8,4 tone de plastic.