Peste 330 de corporații au semnat miercuri o declarație comună prin care solicită statelor lumii ca marile companii să fie obligate prin lege de a face public, până în 2030, impactul lor asupra naturii, în contextul discuțiilor globale COP15 privind biodiversitatea, din decembrie. Printre semnatarii declarației, se numără GSK, H&M Group, Nestlé și Unilever, scrie Reuters.
În timp ce autoritățile de reglementare au făcut presiuni pentru o raportare mai riguroasă a impactului de mediu al companiilor și a eforturilor de combatere a schimbărilor climatice, impactul mai larg asupra naturii și biodiversității nu a făcut încă obiectul unei examinări similare.
În prezent, raportarea este voluntară, iar multe corporații nu publică informații sau o fac într-un mod neuniform, ceea ce poate face dificilă compararea și evaluarea impactului lor asupra planetei de către investitori și alte părți interesate, precum și tragerea lor la răspundere.
„Îmbunătățirea sănătății planetei noastre necesită acțiuni îndrăznețe și decisive din partea factorilor de decizie politică și a întreprinderilor. S-au făcut unele progrese, dar nu sunt suficiente”, a declarat Rebecca Marmot, director de sustenabilitate Unilever.
Unilever, de exemplu, a declarat că s-a angajat să aibă un lanț de aprovizionare fără defrișări până în 2023, ceea ce înseamnă că uleiul de palmier, hârtia și cartonul, ceaiul, soia și cacaua nu vor proveni din zone în care ecosistemele naturale au fost transformate în terenuri agricole.
În prezent, potrivit unui raport din 2021 al Forumului Economic Mondial, aproximativ 17% din suprafața terenurilor la nivel mondial sunt protejate, și doar 7% din oceanul planetar se află sub un anumit tip de program de conservare.
În cadrul discuțiilor COP15 de la Montreal, țările lumii vor încerca să ajungă la un acord asupra unui nou cadru global privind biodiversitatea pentru a combate criza care amenință cu dispariția peste 1 milion de specii de plante și animale.
Foto credit: Unilever