La finalul anului 2020, România a înregistrat a 2-a cea mai ridicată pondere din țările UE a mașinilor mici vechi de 10-20 și 20+ ani (80%), după Lituania (81%) – la polul opus aflându-se Luxemburg (24%), Irlanda (29%) şi Belgia (32%), informează Eurostat.
În ceea ce privește ponderea mașinilor mai vechi de 20 de ani aflate în circulație, România s-a situat, cu 21%, după Polonia (40%), Estonia (33%), Finlanda (28%) și Lituania (22%).
Cea mai mare pondere a automobilelor noi de max. 2 ani a fost înregistrată în Luxemburg (22%), urmat de Franța, Austria, Irlanda, Belgia și Suedia (toate între 16 și 17%).
Cea mai mare pondere a autoturismelor noi de 2-5 ani a fost înregistrată în Luxemburg și Irlanda (ambele cu 28%), urmate de Belgia (24%).
În ultimii ani, mai multe țări UE, printre care și România, au oferit programe de stimulare a achiziționării de mașini noi cu emisii scăzute, ca o măsură inclusiv de susținere a economiei. Cu toate acestea, pandemia globală de COVID-19 a afectat piața auto, din cauza perturbărilor lanțului de aprovizionare.
Precizare Eurostat: Bulgaria, Grecia, Slovacia și Islanda nu au intrat în acest clasament, din cauza datelor indisponibile.