Companii responsabile față de mediu și oameni

Valoarea importurilor UE de produse energetice verzi s-a dublat în 2022 față de anul anterior. Panourile solare, în topul importurilor (Eurostat)

În 2022, UE a cheltuit 28,4 miliarde de euro pentru importurile de produse energetice ecologice (inclusiv turbine eoliene, panouri solare și biocombustibili lichizi) din țări din afara blocului comunitar, reprezentând mai mult decât dublul sumei din 2021 (13,3 miliarde euro). 

UE a importat panouri solare în valoare de 22,6 miliarde euro în 2022, ceea ce reprezintă o creștere de 145% față de 2021 (9,2 miliarde euro).

De asemenea, s-au înregistrat creșteri pentru biocombustibilii lichizi, importurile din 2022 atingând 5,1 miliarde euro, în creștere cu 49% față de 2021 (3,4 miliarde euro), și pentru turbinele eoliene, care au crescut cu 17%, la 0,8 miliarde euro în 2022, de la 0,6 miliarde euro în 2021.

Comparativ cu 2012, importurile de panouri solare au crescut cu 137%, importurile de biocombustibili lichizi au crescut cu 60%, iar cele de de turbine eoliene au crescut cu 504%. 

Scădere dramatică a exporturilor UE de turbine eoliene în 2022

Valoarea produselor energetice ecologice exportate de UE în țări din afara UE a fost semnificativ mai mică în 2022 comparativ cu importurile, de 3,7 miliarde euro. Exporturile au scăzut, de asemenea, cu 27% în 2022, comparativ cu 2021 (5 miliarde euro).

Exporturile de turbine eoliene au fost evaluate la 1,3 miliarde euro în 2022, ceea ce a reprezentat o scădere semnificativă (-59%) față de cele din 2021 (3,2 miliarde euro).

Panourile solare au totalizat 0,8 miliarde eur în 2022, în creștere cu 44 % față de 2021 (0,6 miliarde euro).

Exporturile de biocarburanți lichizi s-au ridicat la 1,6 miliarde euro, în creștere cu 23% față de 2021 (1,3 miliarde euro) și cu 235% față de exporturile din 2012.

Exporturile de panouri solare au înregistrat o creștere mai modestă (25%), de la 0,6 miliarde euro în 2012 la 0,8 miliarde euro în 2022.

Exporturile de turbine eoliene au înregistrat o scădere de 55%, de la 2,9 miliarde euro în 2012 la 1,3 miliarde euro în 2022.

Share this article
Prev Post

OMV Petrom a lansat campania de toamnă în cadrul programului „România plantează pentru mâine”. Bugetul alocat campaniei este de 1,5 mil. euro

Next Post

Shell dă în judecată Greenpeace și cere despăgubiri de 2,1 milioane de dolari după ce activiștii au urcat la bordul unei nave petroliere

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next