Retailerul va introduce noul ambalaj la începutul anului viitor și, potrivit publicației edie, face această schimbare deoarece ambalajul flexibil conține cu 63% mai puțin plastic, în greutate, decât cel actual.
Lidl se așteaptă la o reducere a cantității de plastic de 250 de tone într-un an, în contextul în care compania vizează o reducere de 40% a ambalajelor din plastic în portofoliul de produse sub marca proprie până în 2025.
Lidl susține că noul ambalaj este, de asemenea, reciclabil și chiar dacă majoritatea reciclatorilor din UK nu colectează plasticul moale de la domiciliu, astfel de puncte de colectare sunt din ce în ce mai frecvente în marile supermarketuri.
În plus, noul ambalaj ar putea avea un beneficiu și în ceea ce privește reducerea deșeurilor alimentare, acesta prelungind durata de valabilitate a cărnii tocate de la 8, la 16 zile.
Impactul de mediu al schimbării ambalajului este evident, în ciuda faptului că plasticul flexibil s-a dovedit a fi nepopular la rivalul Sainsbury’s, al 2-lea cel mai mare lanț de supermarketuri din Marea Britanie.
Sainsbury’s a făcut deja această schimbare la începutul acestui an din aceleași motive, însă schimbarea s-a dovedit a fi nepopulară. Clienții și-au arătat nemulțumirea pe rețelele de socializare cu privire la textura cărnii, spunând că produsele arată dezgustător și „chirurgical”.
În replică, Sainsbury’s a adăugat o notă pe ambalaj în care se precizează că, după dezambalare, carnea tocată trebuie frământată, declarând că este necesară reducerea plasticului prin schimbări „îndrăznețe” ale ambalajului.