Companii responsabile față de mediu și oameni

Sistemul Coca-Cola România înlocuiește folia de plastic din baxuri cu un ambalaj ecologic, folosind tehnologia KeelClip

Sistemul Coca‑Cola România cu un pas mai aproape de viziunea sa către o economie circulară. Printr-o investiție de 2 milioane euro în fabrica din Timișoara, compania aduce tehnologia Keel Clip™ în România, înlocuind folia de plastic folosită pentru baxurile de doze cu un ambalaj colectiv din carton biodegradabil și reciclabil

KeelClip™ este o soluție inovatoare și minimalistă de ambalaj colectiv din carton care va fi folosit pentru baxurile de doze Coca‑Cola, Fanta, Sprite, Schweppes. KeelClip™ este un ambalaj ecologic, practic, complet reciclabil și biodegradabil. Materia primă pentru producția Keel Clip™ provine din surse sustenabile: carton reciclat sau provenit din păduri plantate special cu acest scop. Compania a început listarea produselor cu noul ambalaj la finalul lunii martie, tranziția completă urmând a fi finalizată până la sfârșitul anului 2021.

Impactul investiției se reflectă într-o scădere de 100 tone de plastic pus pe piață pentru anul 2021, urmând ca în anii următori această cifră să se dubleze. De asemenea, scade consumul de energie folosit în timpul producției cu 15%.

“Ne continuăm călătoria către a deveni „O companie pentru toți” într-o „lume fără deșeuri”, cu grijă față de nevoile consumatorilor și responsabilitate față de natură. Inovațiile la nivel de ambalaj sunt o zonă în care început să investim încă din 2014, când am lansat apele minerale naturale Dorna într-un ambalaj cu un conținut de 30% din plante. Am continuat apoi în 2019, cu lansarea portofoliu de ape minerale naturale în PET reciclat, iar în 2021, cu introducerea Keel Clip™, o alternativă de ambalaj colectiv care înlocuiește folia de plastic. Iar pentru că ne dorim ca #dupănoi să lăsăm o lume mai bună, eforturile noastre pentru diminuarea impactului asupra mediului înconjurător nu se opresc aici. Ne-am setat obiective ambițioase, iar inovația la nivel de ambalaj este unul din principalii piloni care ne va duce mai aproape de îndeplinirea acestora”, a spus Paris Nikolopoulos, Franchise Country Manager, Coca‑Cola România.

“KeelClip™ este o tehnologie inovatoare și ne bucurăm să fim primii care introduc noul ambalaj pe piața din România. Comportamentul consumatorului se modifică, acesta recreează acasă experiențele din HoReCa. De aceea, ne-am concentrat pe livrarea în magazine a produselor în ambalaje mai mici care să răspundă nevoilor actuale de consum. Am investit astfel în ambalajul colectiv pentru doze Keel Clip™. Acesta are un aspect atractiv și este practic, oferind în plus beneficiul unui ambalaj biodegradabil, mai ușor de reciclat decât folia de plastic.”, a spus Jovan Radosavjlevic, General Manager Coca‑Cola HBC România.

Obiectivul global al Coca‑Cola este ca până în anul 2030 să recupereze echivalentul a 100% din cantitatea de ambalaje pusă pe piață. Obiectivul face parte din strategia companiei “O lume fără deșeuri”, iar în anul 2020, compania a recuperat 70% din ambalajele primare puse pe piață în vederea reciclării acestora.

Despre Sistemul Coca-Cola

Pe plan local, Sistemul este format din Coca‑Cola România (filială a The Coca‑Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca‑Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele sub licenţa The Coca‑Cola Company în România.

Coca‑Cola este o companie pentru toți, care oferă produse în peste 200 de țări și teritorii. Parte a misiunii de a răcori lumea și a se implica într-o schimbare în bine, compania își propune să aibă un impact pozitiv în viețile oamenilor, în comunitate și asupra planetei, prin promovarea reciclării ambalajelor, practicilor sustenabile de aprovizionare și reducerea emisiilor de carbon pe întregul lanț de valoare.

Coca‑Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca‑Cola, având în 2019 vânzări de peste 2,2 miliarde de unități. Pe lângă oferirea unei game diverse de băuturi care care satisfac nevoile consumatorilor, promovează dezvoltarea durabilă încurajând un mediu de lucru deschis, desfășurându-și activitatea într-un mod responsabil, astfel încât să protejeze mediul înconjurător, contribuind la dezvoltarea socio-economică a comunităților locale.

În România, Coca‑Cola HBC a fost desemnată cea mai sustenabilă companie pe plan local, pentru al cincilea an consecutiv (2016 – 2020), conform Romania CSR Index, studiu realizat de agenția de consultanță independentă The Azores.

Pentru mai multe informaţii legate de companie vă rugăm să vizitaţi site-ul www.coca-colacompany.com

Share this article
Prev Post

JYSK România și Plantăm fapte bune marchează 5 ani de colaborare prin plantarea a 32.000 de puieți în județul Alba 

Next Post

Danone susține peste 220 de fermieri să practice agricultura regenerativă în programul O șansă pentru familia ta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next