Companii responsabile față de mediu și oameni

Japonia recompensează consumatorii pentru alegerile ecologice

Japonia recompensează persoanele care își reduc impactul asupra climei prin decizii de zi cu zi, cum ar fi participarea la programul „ride-sharing”, achiziționarea de electrocasnice cu consum redus de energie sau renunțarea la materialele plastice de unică folosință. Astfel, consumatorii japonezi responsabili beneficiază de puncte care pot fi folosite pentru achiziția altor bunuri sau pentru investiții, informează Bloomberg.

Inițiativa face parte dintr-un program guvernamental de amploare, menit să sprijine zeci de comercianți cu amănuntul, cum ar fi Rakuten Group Inc. și operatorul de centre comerciale Aeon Mall Co., care își extind sistemele de puncte de loialitate pentru a stimula clienții să adopte comportamente mai ecologice.

Rakuten va acorda puncte clienților care achiziționează aparate eficiente din punct de vedere energetic și care optează pentru utilizarea de ambalaje ecologice pentru bunurile achiziționate pe platforma sa. Printre diversele utilizări ale punctelor, Rakuten le permite utilizatorilor săi să convertească aceste credite în mile de avion sau să le folosească pentru a investi prin intermediul platformei de tranzacționare online a companiei.

Inițiativa reprezintă efortul Japoniei de a semnala consumatorilor că stilul lor de viață trebuie adaptat în lupta împotriva schimbărilor climatice. Programul se va extinde, de asemenea, la sistemele de recompensare gestionate de municipalitățile locale și de organizațiile non-profit. Orașul Sakai, din vestul Japoniei, va folosi o aplicație pentru a ajuta consumatorii să urmărească momentul în care refuză tacâmurile de plastic, folosesc sisteme de transport în comun sau optează pentru împăturirea hainelor preluate de la spălătorie, pentru a evita utilizarea umerașelor de unică folosință.

Programele de fidelizare, prin care consumatorii pot obține credite pentru achiziții viitoare, sunt extrem de populare în Japonia. Într-un sondaj realizat de Ministerul Mediului, 85% dintre respondenți au declarat că își doresc cel mai mult un sistem de recompensă cu puncte în supermarketuri și peste 60% au declarat că ar fi înclinați să încerce mai multe acțiuni ecologice pe care nu le fac de obicei dacă ar exista stimulente.

Japonia, care vizează neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon până în 2050, caută modalități de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră provenite din gospodării, care reprezintă 60% din emisiile de gaze cu efect de seră din ciclul de viață al țării.

Foto: Adobe Stock

Share this article
Prev Post

OMV Petrom va începe producția de combustibil sustenabil pentru aviație la Petrobrazi, prima rafinărie din România care va produce SAF

Next Post

Germania se opune planului UE de a interzice din 2035 vânzările de mașini noi pe combustibil

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next